uk ru
uk ru

Купівля автомобіля в житті кожного з нас подія, безперечно, важлива. Усі, без винятку, використовують його як засіб пересування, а дехто до того ж як спосіб самовираження. Так чи інакше, всі ми хочемо отримувати від їзди максимум задоволення. Як правило, після його купівлі, ще визначається потреба в деяких доопрацюваннях для того, щоб домогтися максимального комфорту і безпеки. Думаю, багатьом із нас доводилося чути від менеджера салону, де купується автомобіль, що в період гарантійного обслуговування, ніде, крім СТО продавця, нічого нового на автомобіль встановлювати не можна. А це, як правило, сигналізації, музичні установки, парктроніки, аксесуари, тонування, шумо- та віброізоляція, дизайн інтер'єру та екстер'єру. У такому разі втрачається гарантія на весь автомобіль. У поєднанні з неминучим стресом під час оформлення купівлі, коли ще й несподівано оголошуються нові суми до сплати, про які раніше забули "сказати", ця загроза влучає просто в точку - більшість платить удвічі - утричі дорожче за "додаткове передпродажне обладнання", отримуючи натомість найчастіше не зовсім те, що хотілося б. Монополія - це, безперечно, річ солодка (для монополіста, звісно). Однак з нею можна і потрібно боротися, особливо тим, хто вміє рахувати свої гроші.

Трохи проаналізувавши, систематизували, і ось, що вийшло.

Почнемо з того, що вищезгаданий менеджер, на прохання покупця, повторить своє висловлювання письмово - у вигляді офіційного документа. І, найімовірніше, він знайде не одну причину це не робити. Оскільки це суперечить порядку гарантійного ремонту або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів, який набрав чинності 20 січня 2005 року і про який йдеться в п.11:

Споживач забезпечує експлуатацію ДТЗ згідно з вимогами експлуатаційної документації. У разі виходу ДТЗ з ладу, внаслідок порушення Споживачем вимог експлуатаційної документації на ДТЗ, проведення модернізації ДТЗ, його технічного обслуговування чи ремонту поза сервісними пунктами, зазначеними в Сервісній книжці, а також у разі відсутності передбачених Виробником пломб на ньому, Споживач втрачає право вимагати виконання Виробником (продавцем) гарантійних зобов'язань щодо його ДТЗ.

Помітили? У повній відповідності зі здоровим глуздом, що не так вже й часто зустрічається в офіційних документах, автомобіль (або його система, вузол) повинен вийти з ладу внаслідок (а не після) певних дій споживача. І тільки тоді споживач позбудеться гарантії, і знову ж таки - тільки на цей випадок.

Тепер ось який момент.

"Гарантійні зобов'язання виробника (продавця). Гарантійний термін експлуатації, а також умови, за яких вони втрачають чинність, наводяться в експлуатаційній документації на ДТЗ або в Сервісній книжці, якщо інше не визначено в договорі купівлі - продажу ДТЗ".

Акцентуємо увагу на слові "ЯКЩО"... Виходить, що дуже буде корисно перед купівлею автомобіля, попросити для вивчення договір купівлі-продажу. Якщо договір обмежує Ваші права, цілком розумно буде попросити продавця внести задовольняючі зміни.

Зрештою, за багатьма марками автомобілів працює не один салон, можна піти і поцікавитися договором у інших.

Знайшли законослухняного продавця, купили машину, поставили не в салоні, наприклад, магнітолу. Настав випадок підозри на гарантію (вранці не заводиться). Покупця не можуть з порога відправити "в сад", а зобов'язані скласти рекламаційний акт, а в разі незгоди з його результатами, провести експертизу (пп. 29 і 30). При цьому час на боці покупця - згідно з п.23 "Граничний термін виконання гарантійного ремонту ДТЗ 14 днів. Інший строк має бути погоджений сторонами". Не зайвим буде для ознайомлення з рекламаційним актом захопити з собою фахівця, а ідеально, людину, що працює з машиною, найчастіше спілкування двох технічних людей знімає всі питання. Блок, що вийшов з ладу, замінено, помилку усунуто за рахунок покупця або установника. Далі поламався, наприклад, перемикач поворотів, а тут вже гарантія триває, і спроба відмовити не проходить. Ну і у важкому випадку - суд і заява в товариство із захисту прав споживачів. Ще один важкий момент - втрата часу і нервових клітин. Але тут є кілька порад. Наприклад, узяти на цей час машину на прокаті, їздити на таксі, яке видає чеки, узяти потрібну довідку в лікаря - це все стане в пригоді в суді.

У вигляді короткої пам'ятки майбутньому покупцеві все вище сказане можна підсумувати так:

  1. До покупки:

- ознайомитися з типовим договором купівлі-продажу автомобіля в обраному автосалоні та прайс-листом на додаткове обладнання відповідно до своїх планів;

- порівняти цей прайс - лист з можливостями, рівнем відповідальності та цінами спеціалізованих фірм, зробити правильний вибір;

- якщо вибір зроблено на користь автосалону - далі не читати.

Якщо ні: - написати та зареєструвати запит до автосалону щодо можливості докомплектації автомобіля в Хаммер - Центрі. Закон встановлює термін для відповіді. Якщо її не отримано, або отримано відмову - ми з радістю з такою новиною звернемося в антимонопольний комітет або в товариство любові до споживача.

  1. Після покупки:

- "обмити" придбання;

- зробити з машиною все, чого душа бажає (в межах розумного, звісно).

- отримувати задоволення від їзди на улюбленому авто.

Детальніше про гарантію на автмобіль ви зможете дізнатися в четвер, 10 серпня, під час веб-конференції керівника "Хаммер-центру" Юрія Голодова.