uk ru
uk ru

Ця стаття написана на підставі досвіду моїх друзів і знайомих, а також мого особистого досвіду. Сподіваюся, вона допоможе вам вибрати оптимальний автомобіль російського виробництва з тих, що пропонуються зараз на ринку нових і старих автомобілів вітчизняного виробництва. Також розглянуто автомобілі, що випускаються в СНД, які зустрічаються у нас.

ВАЗ-"класика":  нескладна конструкція і величезна кількість фахівців дадуть змогу швидко і недорого його ремонтувати. Зап. частини доступні і також не відрізняються високою ціною. Автомобілі досить надійні, мають гарну розгінну динаміку. У середньому витрата палива становить 8-10 л. на 100 км. Двигуни об'ємом 1200 і 1300 куб. см витрачають менше пального під час їзди "по трасі", ніж двигуни об'ємом 1500 і 1600 куб. см, але під час їзди містом у режимі заторів друга категорія економічніша. Прийомистість і максимальна швидкість автомобіля з двигунами другої категорії, природно, вищі. На деякі автомобілі встановлюються 5-ти ступінчасті КПП, що дає змогу значно зменшити витрату палива під час руху на високих швидкостях (120 км/год і вище). Починаючи з 1994 року якість складання автомобілів на ВАЗі помітно знизилася - погіршилися антикорозійні властивості кузова, зменшився ресурс двигуна тощо. Це слід враховувати під час вибору автомобіля. Найдешевшими є 2101 і 2103 моделі. Далі йдуть 2105 і 2106. Найдорожчими є 2104 і 2107. Різниця в ціні між кожною з категорій може становити від 200$ до 700$. Зазвичай двигуни проходять від 120 до 200 тис. км до перебирання. Це, зрозуміло, залежить від якості складання двигуна, умов експлуатації та обслуговування. Головний недолік - надзвичайно незручний салон, особливо місце водія. Зміщені педалі, низьке кермо... Людині з довгими ногами туди і залізти непросто.

ВАЗ-"передньопривідний": ці автомобілі комфортабельніші, стійкіші на дорозі, більш приїмисті, швидкі й економічні (можна домогтися витрати палива 6,5 л. на 100 км), ніж їхні попередники, але все одно далекі від досконалості. Покращена технологія фарбування кузова робить його більш довговічним і стійким до корозії, ніж кузов "класики". Але вони менш надійні (в частині ходової, електрики та ін.), запчасті частини для них дорожчі, ніж для "класики" (в 1,5-2 рази), і ремонт трудомісткіший. "Дев'ятка" до всього іншого має не зовсім стабільний кузов (спробуйте завантажити в машину чоловік п'ять і наїхати на бордюр парою коліс, а потім, не з'їжджаючи з нього, спробувати відкрити і закрити всі двері). Ще сильно дратують пластикові деталі салону, що постійно гримлять.

"Нива":  хороша машина для поїздок по пересіченій місцевості. Ціни на зап. частини і ремонт можна порівняти з передньопривідними ВАЗами, а надійність - з "класикою". Чудово поводиться на зимовій дорозі. Через коротку базу прекрасно долає перешкоди. Щоправда, за все це доводиться розплачуватися комфортом. Крім того, не зовсім вдало розташовані деякі вузли (спробуйте, наприклад, поміняти стартер).

"УАЗ": у деяких випадках показує кращу прохідність, ніж "Нива", але ще менш комфортний. Крім того, надійність цього автомобіля залишає бажати кращого.

"Волга": загалом конструкція всіх "Волг" (від ГАЗ-21 до ГАЗ-3102) однакова. Відрізняються вони лише комфортабельністю і деякими, як правило непринциповими, удосконаленнями. Автомобіль комфортний (щоправда враження псує високий шум у салоні, особливо на швидкостях понад 100 км/год), витривалий, добре переносить наші дороги. Дуже міцний. Численні дрібні несправності не завадять дістатися до гаража. На жаль, ці плюси проявляються лише за умови належного за ним догляду: там змастити, тут підтягнути тощо. Двигун - практично вічний, тому що під час повного його перебирання замінюються гільзи і двигун - як новий. До його мінусів належать: низький ККД (за його об'єму близько 2,45 л він має потужність лише близько 100 к.с.) і висока витрата пального (може досягати 16 л на 100 км у місті). Існує можливість дешево і якісно ремонтуватися в таксопарках або самотужки - машина, яку легко ремонтувати, через низькообертовий двигун автомобіль навряд чи влаштує любителів динамічної їзди. Якщо говорити коротко - хороший автомобіль, що довго гниє.

"Москвич" (типу 412, 2140 і т. д.):  вирізняється маленьким салоном (менше за ВАЗ-2101). Загалом автомобіль довговічний, але в процесі експлуатації доведеться завжди щось доробляти, міняти, регулювати тощо. У цьому сенсі в кращу сторону відрізняються автомобілі виробництва Іжевського заводу (ІЖ-412, ІЖ-Комбі і т.д.)

"Москвич-2141, Святогор": якість збірки жахає. Колись мені пригнали новий М-2141-02 (це модель з "рідним" двигуном 1.5л), то майже місяць щось підтягував, міняв і т.д. Деякі болти були загнані просто молотком! Під килимком я виявив цілий склад відсутніх болтів, гайок тощо. Багато вузлів недопрацьовані, якість зап. частин - низька. Кузов "розцвів" після першої ж зими. Дуже скоро стало не минати й місяця, щоб я там що-небудь не міняв. Плюси: комфортабельний, місткий і добре поводиться на будь-якій дорозі. "Рідний" движок слабенький для такої важкої машини. Через це проявляється низька розгінна динаміка і швидкість (після повного якісного регулювання я зміг розігнати його лише 140 км/год і то з великими труднощами). При встановленні двигунів об'ємом 1,7 і 1,8 ці проблеми зникають, але я чув багато скарг, що при цих важких двигунах підвіска "сиплеться" ще швидше. А взагалі, проблема не стільки в моторі, скільки в невдало підібраних передавальних числах КПП і головної передачі. Лікується тюнінгом: інший розподільчий вал, головна передача від вантажних моделей... Тобто конструктор для дорослих... Оптимальним, на мій погляд, є "жигулівський" двигун об'ємом 1,6.

"Таврія, Славута": задумка цього автомобіля непогана (його перші моделі навіть перемагали на якихось міжнародних виставках у 80-ті роки). За оцінкою фахівців середній пробіг цього автомобіля до початку "обсипання" - 40.000 км. Якість складання аналогічна М-2141. Крім того, ціни на зап. частини в Росії дуже високі (іномарка все-таки), а ремонт трудомісткий (через незручне розташування агрегатів). Кузов за конструкцією нагадує просту металеву коробку, яка занадто легко мнеться і деформується за першого ж удару середньої сили.

"Запорожець": дешевий - у пристойному стані можна купити за 200$. Його мінуси, я думаю, відомі всім. Хочу лише додати, що там стоїть надзвичайно небезпечна пічка, яка працює на бензині (основна причина загоряння цього автомобіля).

Автор: Владимир Смирнов